2024-03-29T07:21:46Z
https://soar-ir.repo.nii.ac.jp/oai
oai:soar-ir.repo.nii.ac.jp:00001316
2023-03-10T04:26:44Z
40:42:114:119
企業と地域のブランド戦略
Brand Strategies in Businesses and Places
中嶋, 聞多
ブランド
地域ブランド
マーケティング
地域活性
Brand
Place Brand
Marketing
Regional Vitalization
本来、ビジネス用語であった「ブランド」が、地域経営のキーワードとして使用されるようになって久しい。これまで「ブランド」や「地域ブランド」という概念が、どのような経緯をへて現在のような意味をもつに至ったか、新聞記事数や文献の分析を通して明らかにする。さらに、いくつかの企業におけるブランド戦略の事例から、その本質部分を抽出、地域ブランドの実践例と比較しながら、地域ブランド構築の要点整理を試みる。
The word "brand", originally used as a business term, has long since become a keyword in regional management. This paper explains how the concepts of "brand" and "place brand" have evolved into their present meaning, using newspaper and literature analysis. First, the essence of the brand strategies of several businesses are extracted, then compared with cases from place branding before the critical points of place branding composition are finally discussed.
Article
地域ブランド研究 4: 25-46(2008)
departmental bulletin paper
地域ブランド研究会事務局
2008-12-31
application/pdf
地域ブランド研究
4
25
46
1881-2155
AA12090334
https://soar-ir.repo.nii.ac.jp/record/1316/files/Chiiki04-002.pdf
jpn