2024-03-29T06:41:52Z
https://soar-ir.repo.nii.ac.jp/oai
oai:soar-ir.repo.nii.ac.jp:00002108
2023-02-07T04:48:10Z
150:152:209:222
「教育参加」における学生の体験内容の分析:国立信州高遠少年自然の家での活動レポートから
Students' Experiences Through "Teaching Participation": A Case Study of Shinshu Takato National Children's Center
那須, 良寛
土井, 進
谷塚, 光典
臨床経験科目
体験的カリキュラム
体験
経験
Students' reports of "Teaching Participation" at Shinshu Takato National Children's Center are analyzed from six points of view; (1) awareness of importance of experience, (2) understanding of others and oneself, (3) understanding of children, (4) behaviors and insights as teacher and instructor, (5) reflection on programs and activities, and (6) understanding of children who have any disabilities.
Article
信州大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 教育実践研究 3: 117-126(2002)
departmental bulletin paper
信州大学教育学部附属教育実践総合センター
2002-07-31
application/pdf
信州大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 教育実践研究
3
117
126
1345-8868
AA11488517
https://soar-ir.repo.nii.ac.jp/record/2108/files/CERT03-13.pdf
jpn