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16-4-8 : 絹織物由来カーボンファイバークロスの燃料電池電極としての評価
http://hdl.handle.net/10091/13447
http://hdl.handle.net/10091/1344770fd6dbd-4ce7-4c6c-9f76-8e60cdbeac5e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 研究報告書 / Research Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2011-12-05 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 16-4-8 : 絹織物由来カーボンファイバークロスの燃料電池電極としての評価 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||||
タイプ | research report | |||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | テキスタイルの光電気化学的機能向上の研究 | |||||||
著者 |
小山, 俊樹
× 小山, 俊樹
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信州大学研究者総覧へのリンク | ||||||||
氏名 | 小山, 俊樹 | |||||||
URL | http://soar-rd.shinshu-u.ac.jp/profile/ja.ZNkUjekV.html | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 信州大学繊維学部 | |||||||
引用 | ||||||||
内容記述 | 先進ファイバー工学研究教育拠点研究成果報告書 11: 104-105(2005) | |||||||
書誌情報 |
先進ファイバー工学研究教育拠点研究成果報告書 巻 11, p. 104-105, 発行日 2005-03-31 |
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抄録 | ||||||||
内容記述 | Generally, carbon cloth is more flexible and stretchable than carbon paper which has higher pulling strength. In this study, it aimed at reducing the contact resistance at the interfaces of electrode / catalyst / electrolyte membrane by using for novel carbon cloth obtained firing silk fabrics. DMFC performances were measured at 600℃ in the load densities of PtRu catalyst for the anode and Pt catalyst for the cathode of each 1.0 mgcm^<-2>. Air and 6 vol% methanol aqueous solution were supplied at flow velocities of 500 and 2.8 mLmin^<-1>. The maximum power densities were 70.0 and 63.8 mWcm^<-2> by the silk carbon cloth electrode and the carbon paper electrode, respectively. It was suggested that the silk carbon cloth electrode was useful to improve DMFC performances. | |||||||
資源タイプ(コンテンツの種類) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Article | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1200368X | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
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Cite as
小山, 俊樹, 2005, 16-4-8 : 絹織物由来カーボンファイバークロスの燃料電池電極としての評価: 信州大学繊維学部, 104–105 p.
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