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  1. 100 教育・学生支援機構, 全学教育センター
  2. 1002 紀要
  3. 10022 信州大学教育システム研究開発センター紀要
  4. Vol. 04

Journalistische Wahrnehmung von Deutschland und den Deutschen in uberregionalen Japanischen Zeitungen

http://hdl.handle.net/10091/4901
http://hdl.handle.net/10091/4901
50d6cfbe-6dbc-4e78-870a-16c78ca1ac17
名前 / ファイル ライセンス アクション
EduResearch04-04.pdf EduResearch04-04.pdf (880.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-02-12
タイトル
タイトル Journalistische Wahrnehmung von Deutschland und den Deutschen in uberregionalen Japanischen Zeitungen
言語
言語 deu
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 IDE, Manshu

× IDE, Manshu

en IDE, Manshu

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出版者
出版者 信州大学教育システム研究開発センター
引用
内容記述 信州大学教育システム研究開発センター紀要 4: 43-60(1998)
書誌情報 信州大学教育システム研究開発センター紀要

巻 4, p. 43-60, 発行日 1998-03-26
抄録
内容記述 Our perception of Germany is governed to a large extent by stereotypes. The images which come most readily to mind are usually those of beer, sausages, cars, nazis, classical music, and so on. Too littler, however, is known about the process by which these streotypical perceptions arise. This paper analyses articles about Germany which appeared in four different national Japanese newspapers. The aim is to explore the reasons why specific topics are chosen and how this selection reflects patterns of thinking typical of Japanese society. The analysis will show that the choice of topics is determined to a great degree by the concerns which are currently of most interest to the Japanese themselves. The image of Germany created by the mass-media is the product of an inevitable process of manipulation, and represents only a part of the reality which is modern Germany. To achieve a better mutual understanding we should be aware of how our perceptions are sometimes distored by specifically Japanese concerns. It is more important to be aware of this process of manipulation than it is merely to attend to the detail of the descriptions which the media presents. The method employed and the conclusions drawn here will be relevant not only to the image of Germany, but also to the Japanese perception of other countries.
資源タイプ(コンテンツの種類)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-9714
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10534960
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2021-03-01 10:05:53.953040
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IDE, Manshu, 1998, Journalistische Wahrnehmung von Deutschland und den Deutschen in uberregionalen Japanischen Zeitungen: 信州大学教育システム研究開発センター, 43–60 p.

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