ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 教育学部, 大学院教育学研究科
  2. 0202 紀要・刊行物
  3. 02022 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究
  4. No. 23

生成AIを活用した家庭科学習の可能性に関する一考察-被服管理に関するプロンプト作成とその出力例分析を通して-

http://hdl.handle.net/10091/0002002649
http://hdl.handle.net/10091/0002002649
1724f6f8-b6b4-48d7-b71e-fa95ceed0c8a
名前 / ファイル ライセンス アクション
cril23-2.pdf cril23-2.pdf (682.7 KB)
Item type 共通アイテムタイプ(1)
公開日 2025-02-21
タイトル
タイトル 生成AIを活用した家庭科学習の可能性に関する一考察-被服管理に関するプロンプト作成とその出力例分析を通して-
タイトル
タイトル A Study on the Possibility of Learning Home Economics Using Generative AI - Through the Creation of Prompts Related to Caring for Clothes and Analysis of its Output Examples -
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 福田, 典子

× 福田, 典子

ja 福田, 典子

en Fukuda, Noriko

Search repository
上原, 美紀

× 上原, 美紀

ja 上原, 美紀

en Uehara, Miki

Search repository
信州大学研究者総覧へのリンク
表示名 福田, 典子
URL https://soar-rd.shinshu-u.ac.jp/profile/ja.ymLNgmTh.html
出版者
出版者 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究 23 : 9-18, (2024)
書誌情報 ja : 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究

巻 23, p. 9-18, 発行日 2024-12-25
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1345-8868
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11488517
主題
主題Scheme Other
主題 家庭科学習
主題
主題Scheme Other
主題 被服管理
主題
主題Scheme Other
主題 生成AI
主題
主題Scheme Other
主題 出力例分析
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to use generative AI to focus on teaching content related to care for clothes in junior high school home economics classes, and to consider how to use it for students, we examined the characteristics of generative AI answers. The purpose of this study was to explore the possibilities of using generative AI and points to keep in mind when using it. The results showed that, first, although the response accuracy of the generated AI could not be said to be insufficient for the content of home economics instruction at junior high schools or at general level, it was considered to be insufficient at the higher education level. Second, generative AI can be used to collect information for the purpose of understanding the outline of specific themes.Third, assuming the use of generative AI becomes prevalent, it is important to design classes that take into account the perspectives of "basics," "diversity," and "ethics" more than ever before.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 03:21:23.335732
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

福田, 典子, 上原, 美紀, 2024, 生成AIを活用した家庭科学習の可能性に関する一考察-被服管理に関するプロンプト作成とその出力例分析を通して-: 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター, 9–18 p.

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3