WEKO3
-
RootNode
アイテム
生成AIを活用した家庭科学習の可能性に関する一考察-被服管理に関するプロンプト作成とその出力例分析を通して-
http://hdl.handle.net/10091/0002002649
http://hdl.handle.net/10091/00020026491724f6f8-b6b4-48d7-b71e-fa95ceed0c8a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 共通アイテムタイプ(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-02-21 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 生成AIを活用した家庭科学習の可能性に関する一考察-被服管理に関するプロンプト作成とその出力例分析を通して- | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A Study on the Possibility of Learning Home Economics Using Generative AI - Through the Creation of Prompts Related to Caring for Clothes and Analysis of its Output Examples - | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
作成者 |
福田, 典子
× 福田, 典子
× 上原, 美紀
|
|||||||||||||
信州大学研究者総覧へのリンク | ||||||||||||||
表示名 | 福田, 典子 | |||||||||||||
URL | https://soar-rd.shinshu-u.ac.jp/profile/ja.ymLNgmTh.html | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター | |||||||||||||
引用 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究 23 : 9-18, (2024) | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究 巻 23, p. 9-18, 発行日 2024-12-25 |
|||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1345-8868 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11488517 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 家庭科学習 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 被服管理 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 生成AI | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 出力例分析 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | In order to use generative AI to focus on teaching content related to care for clothes in junior high school home economics classes, and to consider how to use it for students, we examined the characteristics of generative AI answers. The purpose of this study was to explore the possibilities of using generative AI and points to keep in mind when using it. The results showed that, first, although the response accuracy of the generated AI could not be said to be insufficient for the content of home economics instruction at junior high schools or at general level, it was considered to be insufficient at the higher education level. Second, generative AI can be used to collect information for the purpose of understanding the outline of specific themes.Third, assuming the use of generative AI becomes prevalent, it is important to design classes that take into account the perspectives of "basics," "diversity," and "ethics" more than ever before. | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
Share
Cite as
福田, 典子, 上原, 美紀, 2024, 生成AIを活用した家庭科学習の可能性に関する一考察-被服管理に関するプロンプト作成とその出力例分析を通して-: 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター, 9–18 p.