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  1. 050 医学部, 大学院医学系研究科
  2. 0502 紀要・刊行物
  3. 05021 信州医学雑誌
  4. Vol. 55 No. 6

調剤薬局における患者満足度の要因分析に関する研究

http://hdl.handle.net/10091/3715
http://hdl.handle.net/10091/3715
fb1925ad-7e3d-44cc-bf93-4de83cd6d28d
名前 / ファイル ライセンス アクション
Shinshu_Med55-6-03.pdf Shinshu_Med55-6-03.pdf (965.3 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2009-12-04
タイトル
タイトル 調剤薬局における患者満足度の要因分析に関する研究
タイトル
タイトル A Survey of Factors Influencing Customer Satisfaction at Dispensing Pharmacies
言語
言語 jpn
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
関連識別子 https://doi.org/10.11441/shinshumedj.55.327
関連名称 10.11441/shinshumedj.55.327
キーワード
主題 customer satisfaction, dispensing pharmacies, staff responses, explanation about the medicines, waiting time
患者満足度, 調剤薬局, 対応, 処方せん薬の説明, 待ち時間
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 陳, 柏廷

× 陳, 柏廷

ja 陳, 柏廷

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出版者
出版者 信州医学会
引用
内容記述 信州医学雑誌 55(6): 327-332(2007)
書誌情報 信州医学雑誌

巻 55, 号 6, p. 327-332, 発行日 2007-12-10
抄録
内容記述 What kind of service satisfies customers in dispensing pharmacies in the process of dispensing prescriptions and providing pharmaceutical information about their medicines? In order to clarify the major factors involved in customer satisfaction, this study analyzed the factors influencing overall satisfaction based on a random questionnaire-style survey of 130 dispensing pharmacies and 24107 customers (valid responses=15034, 62.4%) in one week in November, 2005. The results in descending order were staff responses (standard coefficient=0.456), explanation about the medicines (0.162), waiting time (0.108), kindliness (0.091), neat appearance of staff(0.084), greetings from the stuff(0.058), age (0.038), and language used by the stuff(0.021). From these results, we suggest that to raise customer satisfaction in dispensing pharmacies, it is necessary to improve the explanation about the prescribed medicines and the waiting time, as well as the overall response from the staff.
資源タイプ(コンテンツの種類)
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0037-3826
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00120815
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2021-03-01 14:10:13.243156
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陳, 柏廷, 2007, 調剤薬局における患者満足度の要因分析に関する研究: 信州医学会, 327–332 p.

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