ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 050 医学部, 大学院医学系研究科
  2. 0502 紀要・刊行物
  3. 05022 医療技術短期大学部紀要
  4. Vol. 25

長野県内における発達障害児の教育と医療福祉の連携に関する検討

http://hdl.handle.net/10091/5238
http://hdl.handle.net/10091/5238
eb1dcb88-39e2-417f-a8c3-7424c6673cfb
名前 / ファイル ライセンス アクション
Allied_Med25_02.pdf Allied_Med25_02.pdf (567.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-01
タイトル
タイトル 長野県内における発達障害児の教育と医療福祉の連携に関する検討
タイトル
タイトル Interdisciplinary cooperation for children with physical and mental activity limitation in Nagano prefecture
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Community-based rehabilitation, Children with physical and mental activity limitations, interdisciplinary cooperation
地域リハビリテーション, 心身障害児, 関連職種の連携
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 佐藤, 陽子

× 佐藤, 陽子

ja 佐藤, 陽子

Search repository
出版者
出版者 信州大学医療技術短期大学部
引用
内容記述 紀要 25: 11-20(2000)
書誌情報 紀要

巻 25, p. 11-20, 発行日 2000-02-28
抄録
内容記述 The purpose of this paper is to examine the interdisciplinary cooperation between special educational teachers and rehabilitation therapists (OT and PT) for children with physical and mental activity limitations in Nagano prefecture. From the results, it was concluded that : 1. There was a need to make clear the differences between educational plans of teachers and therapists. 2. Special educational teachers did not recognize the role of OT clearly. 3. Therapists were unconcerned with special education in relation to the present condition and the future prospects of the children. 4. Teachers and therapists had few exchanges of educational (medical) information regarding the care of each child. 5. Almost all respondents recognized needs of a cooperation system. 6. I will suggest two types of methods to improve the lack of understanding about special educational programs and therapies. First, there should be more exchanges concerning information of a child using reports and phone calls to each other. Second, in every case, at least some therapy should be continued with each child into adolescence.
資源タイプ(コンテンツの種類)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0385-1982
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10402438
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 13:11:43.587333
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

佐藤, 陽子, 2000, 長野県内における発達障害児の教育と医療福祉の連携に関する検討: 信州大学医療技術短期大学部, 11–20 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3