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アイテム
「食」を活かした地域ブランド構築モデルの検討 : 富士宮やきそばを例として
http://hdl.handle.net/10091/10030
http://hdl.handle.net/10091/1003031a65337-be79-4e1d-9300-c31f3ec33dac
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2010-04-23 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 「食」を活かした地域ブランド構築モデルの検討 : 富士宮やきそばを例として | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study of the Model of Regional Brand Building by Local Foods. : With the Case of Fujinomiya Yakisoba(chow mein) | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | ブランド, 地域ブランド, B級ご当地グルメ Brand, Regional Brand, B-class Local foods, Fujinomiya Yakisoba (chow mein) |
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資源タイプ | ||||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
中嶋, 聞多
× 中嶋, 聞多
× 木亦, 千尋
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 地域ブランド研究会事務局 | |||||||||
引用 | ||||||||||
内容記述 | 地域ブランド研究 5: 31-51(2009) | |||||||||
書誌情報 |
地域ブランド研究 巻 5, p. 31-51, 発行日 2009-12-31 |
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抄録 | ||||||||||
内容記述 | 本研究は、近年、注目を集めているB級ご当地グルメといわれる地域独自の「食」を活かした地域ブランドの構築モデルを検討したものである。B級ご当地グルメは、地域ブランドという観点からみると、いまだ発展途上の段階にあるものが多い。本稿では、まず既存のブランド論や地域ブランド論について批判的に検討し、B級ご当地グルメの特殊性を考慮しながら、B級ご当地グルメの地域ブランドの構築モデルを作成する。そのあと、B級ご当地グルメの代表例として、富士宮やきそばをとりあげ、フィールド調査等を通して得られた知見と比較することにより、モデルの説明能力について検討を加え、精緻化を図る。 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to construct the model of regional brand building by so-called B-class local foods to which attention of mass communication recently is attracted. From the viewpoint of regional brand, most of B-class local foods still exist at a stage on the way for development. An existing brand theory and the regional brand theory are critically first examined in this text, and the model of regional brand building by B-class local foods is theoretically constructed while considering the distinctiveness of the foods. Then, taking up Fujinomiya Yakisoba (chow mein) as a typical example of B-class local foods, and comparing the model with findings obtained through the field survey etc, the ability for explanation of the model is examined multipronged, and the elaboration is attempted. | |||||||||
資源タイプ(コンテンツの種類) | ||||||||||
内容記述 | Article | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1881-2155 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12090334 | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |