WEKO3
-
RootNode
アイテム
児童が学習形態を選択する授業における協働学習の頻度・内容・相手に関する実態調査
http://hdl.handle.net/10091/0002002654
http://hdl.handle.net/10091/00020026540d82d778-85bc-4f2a-b6b5-f4e29fa699a8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 共通アイテムタイプ(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-02-21 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 児童が学習形態を選択する授業における協働学習の頻度・内容・相手に関する実態調査 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A Survey on the Frequency, Contents, and Partners of Cooperative Learning in Classes Where Children Chose the Form of Learning | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
作成者 |
齊藤, 陽花
× 齊藤, 陽花
× 織田, 裕二
× 佐藤, 和紀
|
|||||||||||||||||
信州大学研究者総覧へのリンク | ||||||||||||||||||
表示名 | 佐藤, 和紀 | |||||||||||||||||
URL | https://soar-rd.shinshu-u.ac.jp/profile/ja.WNAVjUkV.html | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター | |||||||||||||||||
引用 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究 23 : 59-64, (2024) | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究 巻 23, p. 59-64, 発行日 2024-12-25 |
|||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1345-8868 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11488517 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 情報端末 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | クラウド活用 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 協働学習 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 他者参照 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine cooperative learning in a class in which students could choose the form of learning. We investigated the frequency, contents, and partners of cooperative learning in a class of 18 students for two hours of a Japanese language unit. The results showed that in terms of frequency and content, in the class in which “collection of information” was frequent, the percentage of collaborative learning about “contents of study” in a face-to-face setting was high. In the class in which “summary” was frequent, the percentage of collaborative learning about “methods” in a cloud setting was high. In addition, 67.0% of the children who collaborated with the same partner both in person and in the cloud collaborated on the “contents of learning” in person and on the “methods” in the cloud. | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
Share
Cite as
齊藤, 陽花, 織田, 裕二, 佐藤, 和紀, 2024, 児童が学習形態を選択する授業における協働学習の頻度・内容・相手に関する実態調査: 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター, 59–64 p.
Loading...