WEKO3
アイテム
授業者とメディアコーディネータの打ち合わせの重要性
http://hdl.handle.net/10091/2548
http://hdl.handle.net/10091/254834e2037a-4052-4a18-a595-2a4845747d7e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
CERT03-18.pdf (654.9 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-03-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 授業者とメディアコーディネータの打ち合わせの重要性 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Importance of Making Prior Arrangements Between a Teacher and a Mediacoordinator | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | メディアコーディネータ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コンピュータ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 情報教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 支援 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 打ち合わせ | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
義家, 真理子
× 義家, 真理子× 東原, 義訓× 中澤, 康匡× 樋口, 順子 |
|||||
信州大学研究者総覧へのリンク | ||||||
表示名 | 東原, 義訓 | |||||
URL | http://soar-rd.shinshu-u.ac.jp/profile/ja.HVnhHhLh.html | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 信州大学教育学部附属教育実践総合センター | |||||
引用 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 信州大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 教育実践研究 3: 161-170(2002) | |||||
書誌情報 |
信州大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 教育実践研究 巻 3, p. 161-170, 発行日 2002-07-31 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | After having a half-year of experience as a media coordinator, the prerequisites stated below have become clear. Only when certain requirements are fulfilled can there be successful classes. 1. Successful classes are achieved when personal computers are well-utilized for the main purpose of learning the subjects of the classes, not for the improvement of skill in personal computing. 2. Prior to the use of the computers, the teacher and media coordinator should discuss the main function of the computers. Successful classes are accomplished when a teacher and media coordinator have a clear understanding of the use of the computers. It is important to set up the classes for the purpose of the subject and plan the teaching activities that will take place. This will allow the students to be focused and the computers to successfully achieve the main goal. The function of a media coordinator is to support the classes after sufficiently understanding the academic purpose of the curriculum. | |||||
資源タイプ(コンテンツの種類) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1345-8868 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11488517 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |