ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 教育学部, 大学院教育学研究科
  2. 0202 紀要・刊行物
  3. 02022 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究
  4. No. 02

教員のメンタルヘルスにおけるフォーカシングの有効性について:3つの事例を通して

http://hdl.handle.net/10091/2525
http://hdl.handle.net/10091/2525
09cf78f7-1920-4450-b1b1-a5fe04bca7ee
名前 / ファイル ライセンス アクション
CERT02-02.pdf CERT02-02.pdf (563.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-03-03
タイトル
タイトル 教員のメンタルヘルスにおけるフォーカシングの有効性について:3つの事例を通して
タイトル
タイトル The Effect of Focusing on the Support of Teachers' Mental Health: Three Cases
言語
言語 jpn
キーワード
主題 教員, メンタルヘルス, フォーカシング, フェルトセンス, 体験過程
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 鎌倉, 克仁

× 鎌倉, 克仁

ja 鎌倉, 克仁

Search repository
出版者
出版者 信州大学教育学部附属教育実践総合センター
引用
内容記述 信州大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 教育実践研究 2: 13-22(2001)
書誌情報 信州大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 教育実践研究

巻 2, p. 13-22, 発行日 2001-07-31
抄録
内容記述 In this case study, the effectiveness of co-focusing, as one of preventive mental health supports, was examined. Three schoolteachers were chosen as focusers, and one schoolteacher, who studied focusing, conducted focusing sessions of this study. The hypotheses of this study was that focusers would be able to positively accept themselves, to be more relaxed in class, and then they would be able to manage their classes better. In the two cases that were properly guided to focusing, positive changes in relationship with schoolchildren, and balanced mental states were observed in both focusers during the period of sessions. The results show the effectiveness of co-focusing in teachers.
資源タイプ(コンテンツの種類)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1345-8868
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11488517
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 14:37:17.522100
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

鎌倉, 克仁, 2001, 教員のメンタルヘルスにおけるフォーカシングの有効性について:3つの事例を通して: 信州大学教育学部附属教育実践総合センター, 13–22 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3