WEKO3
-
RootNode
アイテム
教員のメンタルヘルスにおけるフォーカシングの有効性について:3つの事例を通して
http://hdl.handle.net/10091/2525
http://hdl.handle.net/10091/252509cf78f7-1920-4450-b1b1-a5fe04bca7ee
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-03-03 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 教員のメンタルヘルスにおけるフォーカシングの有効性について:3つの事例を通して | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Effect of Focusing on the Support of Teachers' Mental Health: Three Cases | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 教員, メンタルヘルス, フォーカシング, フェルトセンス, 体験過程 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
鎌倉, 克仁
× 鎌倉, 克仁
|
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 信州大学教育学部附属教育実践総合センター | |||||||
引用 | ||||||||
内容記述 | 信州大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 教育実践研究 2: 13-22(2001) | |||||||
書誌情報 |
信州大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 教育実践研究 巻 2, p. 13-22, 発行日 2001-07-31 |
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述 | In this case study, the effectiveness of co-focusing, as one of preventive mental health supports, was examined. Three schoolteachers were chosen as focusers, and one schoolteacher, who studied focusing, conducted focusing sessions of this study. The hypotheses of this study was that focusers would be able to positively accept themselves, to be more relaxed in class, and then they would be able to manage their classes better. In the two cases that were properly guided to focusing, positive changes in relationship with schoolchildren, and balanced mental states were observed in both focusers during the period of sessions. The results show the effectiveness of co-focusing in teachers. | |||||||
資源タイプ(コンテンツの種類) | ||||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1345-8868 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11488517 | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
Share
Cite as
鎌倉, 克仁, 2001, 教員のメンタルヘルスにおけるフォーカシングの有効性について:3つの事例を通して: 信州大学教育学部附属教育実践総合センター, 13–22 p.
Loading...