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アイテム
ボール運動系領域の教材づくりの視点としての「誇張」に関する検討
http://hdl.handle.net/10091/00022292
http://hdl.handle.net/10091/00022292fcd5fb3c-4d00-495f-bb7d-a409a0d5480c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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nagano_JPES21_1.pdf (3.7 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2020-10-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ボール運動系領域の教材づくりの視点としての「誇張」に関する検討 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ボール運動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教材づくり | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 誇張 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 意思決定 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Exaggeration as a constructional aspect of teaching materials in Games | |||||
著者 |
岩田, 靖
× 岩田, 靖× 斎藤, 和久 |
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信州大学研究者総覧へのリンク | ||||||
表示名 | 岩田, 靖 | |||||
URL | https://soar-rd.shinshu-u.ac.jp/profile/ja.uNACWaLh.html | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 長野体育学会 | |||||
引用 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 長野体育学研究21:1-13(2014) | |||||
書誌情報 |
長野体育学研究 巻 21, p. 1-13, 発行日 2014-12-26 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to consider exaggeration as a constructional aspect of teaching materials in games. Construction of teaching materials means the modification of full games that are played by adults with the retention of all the inherent techniques and tactics. Representation and exaggeration are principles of game modification that were proposed by Thorpe, Bunker, & Almond(1986) in their me thodology of Teaching Games for Understanding(TGfU). Representation is the method of making games that maintains most of the tactical complexity of full games but reduces the problem posed by technical and physical limitations of chilcken. Exaggeration is game modification that intends to exaggerate the tactical problems in games.<br/>In this paper, the authors interpret exaggeration of tactical problem in relation to the "decision-ma.king" that is needed to solve tactical demands in games, and explain the framework of exaggeration from two methodological dimensions by analyzing examples of modified games created by Iwata and his colleagues. The first dimension is to exaggerate tactical problems by clarifying the "objects" of decision-ma.king, and the other is to do it by supplying each player with "opportunity'' of decision-making. | |||||
資源タイプ(コンテンツの種類) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1342-498X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10292045 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |