WEKO3
アイテム
コロナ禍におけるオンラインでの取り組みから「教室」概念を再考する-信州大学教育学部附属長野小学校でのオンライン学習実践を手掛かりに-
http://hdl.handle.net/10091/0001922127
http://hdl.handle.net/10091/000192212725a76898-99f4-4c05-aff4-462387063046
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
cril19-02.pdf
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-31 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | コロナ禍におけるオンラインでの取り組みから「教室」概念を再考する-信州大学教育学部附属長野小学校でのオンライン学習実践を手掛かりに- | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Reconsidering the Concept of “Classroom” through Online Initiativesamid the Coronavirus Crisis: Based on Online Learning Implemented at Nagano Elementary School Attached to Faculty of Education of Shinshu University | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | コロナ禍, オンライン授業, 教室, 同期型・非同期型授業 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
宮島, 新
× 宮島, 新
× 大畑, 健二
|
|||||||||
信州大学研究者総覧へのリンク | ||||||||||
表示名 | 宮島, 新 | |||||||||
URL | https://soar-rd.shinshu-u.ac.jp/profile/ja.WmTFjVkh.html | |||||||||
信州大学研究者総覧へのリンク | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター | |||||||||
引用 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究 19: 11-20(2020) | |||||||||
書誌情報 |
信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究 巻 19, p. 11-20, 発行日 2020-12-25 |
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The impact of the coronavirus disease (COVID-19) on school education is immeasurable. However, during the period when schools were closed, initiatives by instructors and children to make even slight improvements in the learning environment for children?among them online initiatives at Nagano Elementary School Attached to the Faculty of Education of Shinshu University (hereinafter “Attached Nagano Elementary”)?have offered hints that could question previous norms at schools. These are physical and spatial re-assessments of the conventional notion of “classroom” and it should be noted that this re-assessment was not a unilateral push from instructors; it was devised jointly by both instructors and children. We reported the reconsideration of the concept of “classroom” based on hints such as those indicated by the online initiatives at Attached Nagano Elementary. | |||||||||
資源タイプ(コンテンツの種類) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Article | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1345-8868 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11488517 | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |