ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 教育学部, 大学院教育学研究科
  2. 0202 紀要・刊行物
  3. 02022 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究
  4. No. 19

コロナ禍におけるオンラインでの取り組みから「教室」概念を再考する-信州大学教育学部附属長野小学校でのオンライン学習実践を手掛かりに-

http://hdl.handle.net/10091/0001922127
http://hdl.handle.net/10091/0001922127
25a76898-99f4-4c05-aff4-462387063046
名前 / ファイル ライセンス アクション
cril19-02.pdf cril19-02.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-03-31
タイトル
タイトル コロナ禍におけるオンラインでの取り組みから「教室」概念を再考する-信州大学教育学部附属長野小学校でのオンライン学習実践を手掛かりに-
タイトル
タイトル Reconsidering the Concept of “Classroom” through Online Initiativesamid the Coronavirus Crisis: Based on Online Learning Implemented at Nagano Elementary School Attached to Faculty of Education of Shinshu University
言語
言語 jpn
キーワード
主題 コロナ禍, オンライン授業, 教室, 同期型・非同期型授業
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 宮島, 新

× 宮島, 新

ja 宮島, 新

Search repository
大畑, 健二

× 大畑, 健二

ja 大畑, 健二

Search repository
信州大学研究者総覧へのリンク
氏名 宮島, 新
URL https://soar-rd.shinshu-u.ac.jp/profile/ja.WmTFjVkh.html
信州大学研究者総覧へのリンク
出版者
出版者 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター
引用
内容記述 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究 19: 11-20(2020)
書誌情報 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究

巻 19, p. 11-20, 発行日 2020-12-25
抄録
内容記述 The impact of the coronavirus disease (COVID-19) on school education is immeasurable. However, during the period when schools were closed, initiatives by instructors and children to make even slight improvements in the learning environment for children?among them online initiatives at Nagano Elementary School Attached to the Faculty of Education of Shinshu University (hereinafter “Attached Nagano Elementary”)?have offered hints that could question previous norms at schools. These are physical and spatial re-assessments of the conventional notion of “classroom” and it should be noted that this re-assessment was not a unilateral push from instructors; it was devised jointly by both instructors and children. We reported the reconsideration of the concept of “classroom” based on hints such as those indicated by the online initiatives at Attached Nagano Elementary.
資源タイプ(コンテンツの種類)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1345-8868
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11488517
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-04-14 04:35:11.705122
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3