WEKO3
アイテム
医学英語教育のあり方に関する研究 : 調査結果に見る医学生が期待する医学英語教育
http://hdl.handle.net/10091/9302
http://hdl.handle.net/10091/93028d573f21-b36d-4bf1-b819-d53069f9a76b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
Shinshu_Med49-4-04.pdf (366.5 kB)
|
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-03-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 医学英語教育のあり方に関する研究 : 調査結果に見る医学生が期待する医学英語教育 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Discussion of Medical English Education : Curriculum Development Based on Student Evaluation | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | student evaluation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | student expectation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | student-centered approach | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | curriculum revision | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学生評価 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習者の期待 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習者中心主義 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | カリキュラム改訂 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
牧, かずみ
× 牧, かずみ |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 信州医学会 | |||||
引用 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 信州医学雑誌 49(4): 199-206(2001) | |||||
書誌情報 |
信州医学雑誌 巻 49, 号 4, p. 199-206, 発行日 2001-08 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Based on an analysis of the students’course evaluations and other reports and cases,this paper discusses medical English education at medical schools.Like other findings,the results of our students’evaluations have shown that a student-centered and task-based teaching approach is well received by students.Regardless of the overall positive rating of the course conducted by native English teachers, however, there are some students who expect the class to be offered during the junior years unless it is more medically oriented by including reading medical papers.These students may find discrepancies between the course’s objectives and its title,“Medical English.” With reference to surveys conducted in other institutions, the author proposes a possible curriculum revision for teaching medical English within the current framework at Shinshu University School of Medicine. Four main proposals are (1) Limit the Saturday class hours to 4, (2) Change the current course title to“Communicative English:Focus on Medicine”, (3)Introduce a new Terminology& Reading Class for 3rdyear students,conducted by medical professionals,and (4)Use each student’s grade from the previous English course for small-group placement. | |||||
資源タイプ(コンテンツの種類) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0037-3826 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00120815 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |