ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 050 医学部, 大学院医学系研究科
  2. 0502 紀要・刊行物
  3. 05022 医療技術短期大学部紀要
  4. Vol. 24

看護過程を学ぶ教育技法としてのロールプレイングの意義と課題

http://hdl.handle.net/10091/5231
http://hdl.handle.net/10091/5231
b26c5a24-2468-49a1-983a-d10635ef8faf
名前 / ファイル ライセンス アクション
Allied_Med24_02.pdf Allied_Med24_02.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-01
タイトル
タイトル 看護過程を学ぶ教育技法としてのロールプレイングの意義と課題
タイトル
タイトル The significance and perspectives of role playing as a teaching method in process oriented nursing education
言語
言語 jpn
キーワード
主題 role playing, nursing process, teaching method, adult nursing clinical practice, learning through experience
ロールプレイング, 看護過程, 教育技法, 成人看護実習, 体験学習
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 小松, 万喜子

× 小松, 万喜子

ja 小松, 万喜子

Search repository
冨岡, 詔子

× 冨岡, 詔子

ja 冨岡, 詔子

Search repository
山崎, 章恵

× 山崎, 章恵

ja 山崎, 章恵

Search repository
柳澤, 節子

× 柳澤, 節子

ja 柳澤, 節子

Search repository
百瀬, 由美子

× 百瀬, 由美子

ja 百瀬, 由美子

Search repository
出版者
出版者 信州大学医療技術短期大学部
引用
内容記述 紀要 24: 15-29(1999)
書誌情報 紀要

巻 24, p. 15-29, 発行日 1999-02-28
抄録
内容記述 This study was to report the results of students' responses to role playing which has been introduced as a teaching method in adult nursing clinical practice. About 80% of 79 students participated, positively evaluated their experiences in role playing as useful to their clinical practice, with 20% claiming negatively as not useful. An overall result suggested the usefulness of role playing as a method to enhance students' general readiness to their clinical practice. As students with negative responses were found to have experience only as spectators in a role playing session, further inquiries were needed to clarify students' various responses in terms of its dynamic structure as a learning experience. We pointed out a new dimension of role playing as a unique teaching method to enhance students' self initiated spontaneous responses as bases for learning through interpersonal experiences in total nursing processes. The emphasis of `here and now' thoughts and behaviors in role playing seemed to facilitate various students' role performance in their clinical practice. Key issues for developing effective role playing scenes are teachers' intervention skills to facilitate self-initiated mutual learning experiences among participants and to provoke thier realistic and sensitive responses to on-going role playing processes.
資源タイプ(コンテンツの種類)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0385-1982
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10402438
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 08:19:19.351439
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

小松, 万喜子, 冨岡, 詔子, 山崎, 章恵, 柳澤, 節子, 百瀬, 由美子, 1999, 看護過程を学ぶ教育技法としてのロールプレイングの意義と課題: 信州大学医療技術短期大学部, 15–29 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3