ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 050 医学部, 大学院医学系研究科
  2. 0502 紀要・刊行物
  3. 05022 医療技術短期大学部紀要
  4. Vol. 18

3週間の精神科看護実習における体験過程 : 学生の自己評価からみた患者・自己・関わり方の理解の変化

http://hdl.handle.net/10091/5169
http://hdl.handle.net/10091/5169
629cb7d2-391f-41e9-b14f-a69b8d271746
名前 / ファイル ライセンス アクション
Allied_Med18_05.pdf Allied_Med18_05.pdf (857.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-01
タイトル
タイトル 3週間の精神科看護実習における体験過程 : 学生の自己評価からみた患者・自己・関わり方の理解の変化
タイトル
タイトル Study of the Learning Process in Three Weeks of Psychiatric Nursing Practice : Students' Self-Evaluation of Level of Understanding in the Areas of Self-Awareness, Patient Behavior and the Therapeutic Relationship
言語
言語 jpn
キーワード
主題 精神科看護実習, 患者理解, 自己理解, 関わり方の理解, プロセス
psychiatric nursing practice, patient understanding, self-awareness, understanding of therapeutic relationship, Process
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 近藤, 浩子

× 近藤, 浩子

ja 近藤, 浩子

Search repository
内藤, 哲雄

× 内藤, 哲雄

ja 内藤, 哲雄

Search repository
麻原, きよみ

× 麻原, きよみ

ja 麻原, きよみ

Search repository
大柴, 弘子

× 大柴, 弘子

ja 大柴, 弘子

Search repository
信州大学研究者総覧へのリンク
氏名 内藤, 哲雄
URL http://soar-rd.shinshu-u.ac.jp/profile/ja.umyCuhkV.html
出版者
出版者 信州大学医療技術短期大学部
引用
内容記述 紀要 18: 43-55(1993)
書誌情報 紀要

巻 18, p. 43-55, 発行日 1993-02-28
抄録
内容記述 The purpose of this study was to evaluate the improvement of students' level of understanding during the three weeks of psychiatric nursing practice. Weekly eighty students evaluated themselves on their self-awareness, their comprehension of patient behavior and the quality of the therapeutic relationship. As a result of this self-evaluation system, according to the students, their level of understanding improved in all three areas after three weeks. T-test comparisons of students' level of understanding after the three weeks indicated significant differences. However, the rate and degree of improvement varied. We concluded as follows; (1) students' self-awareness developed from the initial self-conscious stage to a greater awareness of others' perception of their behavior, and then on to an objective, professional attitude and performance, (2) the comprehension of patient behavior evolved from a superficial observation of the patient to a more empathetic awareness of the patient's values, motivation, and the nature of the patient's illness, and (3) the quality of the therapeutic relationship changed from concern about the patients' feelings in general, to a more constructive approach to create a comfortable atomosphere, responding to each patient's needs.
資源タイプ(コンテンツの種類)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0385-1982
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10402438
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 13:10:06.205051
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3