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アイテム
3週間の精神科看護実習における体験過程 : 学生の自己評価からみた患者・自己・関わり方の理解の変化
http://hdl.handle.net/10091/5169
http://hdl.handle.net/10091/5169629cb7d2-391f-41e9-b14f-a69b8d271746
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Allied_Med18_05.pdf (857.3 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2010-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 3週間の精神科看護実習における体験過程 : 学生の自己評価からみた患者・自己・関わり方の理解の変化 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Study of the Learning Process in Three Weeks of Psychiatric Nursing Practice : Students' Self-Evaluation of Level of Understanding in the Areas of Self-Awareness, Patient Behavior and the Therapeutic Relationship | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 精神科看護実習 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 患者理解 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 自己理解(ja) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関わり方の理解 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プロセス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | psychiatric nursing practice | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | patient understanding | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-awareness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | understanding of therapeutic relationship | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Process | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
近藤, 浩子
× 近藤, 浩子× 内藤, 哲雄× 麻原, きよみ× 大柴, 弘子 |
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信州大学研究者総覧へのリンク | ||||||
表示名 | 内藤, 哲雄 | |||||
URL | http://soar-rd.shinshu-u.ac.jp/profile/ja.umyCuhkV.html | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 信州大学医療技術短期大学部 | |||||
引用 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要 18: 43-55(1993) | |||||
書誌情報 |
紀要 巻 18, p. 43-55, 発行日 1993-02-28 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to evaluate the improvement of students' level of understanding during the three weeks of psychiatric nursing practice. Weekly eighty students evaluated themselves on their self-awareness, their comprehension of patient behavior and the quality of the therapeutic relationship. As a result of this self-evaluation system, according to the students, their level of understanding improved in all three areas after three weeks. T-test comparisons of students' level of understanding after the three weeks indicated significant differences. However, the rate and degree of improvement varied. We concluded as follows; (1) students' self-awareness developed from the initial self-conscious stage to a greater awareness of others' perception of their behavior, and then on to an objective, professional attitude and performance, (2) the comprehension of patient behavior evolved from a superficial observation of the patient to a more empathetic awareness of the patient's values, motivation, and the nature of the patient's illness, and (3) the quality of the therapeutic relationship changed from concern about the patients' feelings in general, to a more constructive approach to create a comfortable atomosphere, responding to each patient's needs. | |||||
資源タイプ(コンテンツの種類) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0385-1982 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10402438 |