ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100 教育・学生支援機構, 全学教育センター
  2. 1001 学術論文

学習支援を学修成果に結びつけるための設計と運営

http://hdl.handle.net/10091/00022709
http://hdl.handle.net/10091/00022709
38d77d73-352b-486a-8075-cb820d9bfde9
名前 / ファイル ライセンス アクション
16K04463_02.pdf 16K04463_02.pdf (353.1 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2021-02-22
タイトル
タイトル 学習支援を学修成果に結びつけるための設計と運営
言語
言語 jpn
キーワード
主題 学習支援, 学修成果, 効果測定, 認証評価, 学習支援の専門性
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Connecting Learning Assistance to Learning Outcomes
著者 加藤, 善子

× 加藤, 善子

加藤, 善子

Search repository
井下, 千以子

× 井下, 千以子

井下, 千以子

Search repository
谷川, 裕稔

× 谷川, 裕稔

谷川, 裕稔

Search repository
野田, 文香

× 野田, 文香

野田, 文香

Search repository
信州大学研究者総覧へのリンク
氏名 加藤, 善子
URL https://soar-rd.shinshu-u.ac.jp/profile/ja.WhceuUkV.html
出版者
出版者 大学教育学会
引用
内容記述 大学教育学会誌.40(2):99-102(2019)
書誌情報 大学教育学会誌

巻 40, 号 2, p. 99-102, 発行日 2019-01
抄録
内容記述 Despite university efforts to improve teaching and learning, industry leaders do not rate learning outcomes very highly. In response, learning assistance, which forms one basis of university learning, must be designed for the whole period of undergraduate education and become a specialized professional field in itself. Our roundtable also suggests practical improvements, such as: 1) providing writing instruction in the first year based on Writing Across the Curriculum to nurture studentsʼ critical thinking regarding their own disciplines; 2) partnering learning assistance with courses to encourage students to use the services provided; and 3) measuring the effect of learning assistance with studentsʼ academic performance and through the IR dataset currently under development. These measures connect learning assistance to learning outcomes, which will help to ensure that the expectations of employers and future graduates will be met.
資源タイプ(コンテンツの種類)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2449
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1116995X
権利
権利情報 © 2019. 大学教育学会
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 07:10:27.522663
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

加藤, 善子, 井下, 千以子, 谷川, 裕稔, 野田, 文香, 2019, 学習支援を学修成果に結びつけるための設計と運営: 大学教育学会, 99–102 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3