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アイテム
病児の理解と看護の評価 : 小児科病棟実習のまとめでの学生の気づきから
http://hdl.handle.net/10091/5245
http://hdl.handle.net/10091/5245853907de-bed2-4b15-8df9-6d8074ba79d5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Allied_Med26_04.pdf (704.6 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2010-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 病児の理解と看護の評価 : 小児科病棟実習のまとめでの学生の気づきから | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Evaluation of pediatrics nursing practice for sick children -Meeting for integration of learning through student's consciousness | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Ward practice or pediatric nursing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Evaluation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Student's consciousness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Recognition of learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Meeting for integration of learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小児科病棟実習 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 評価 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学生の気づき | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学びの認識 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | まとめ | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
阪口, しげ子
× 阪口, しげ子× 関森, みゆき |
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出版者 | ||||||
出版者 | 信州大学医療技術短期大学部 | |||||
引用 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要 26: 35-46(2001) | |||||
書誌情報 |
紀要 巻 26, p. 35-46, 発行日 2001-02-28 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Through the meeting for integration of learning, we aimed to evaluate the effects of nursing practice in the department or pediatrics. The feelings of student with many nursing situations were gathered and categorized by KJ method, and names were given to each category. The names reflected the student's consciousness through nursing practice. Every aim had 4~11categories, and showed the important points of nursing. Then, upon checking the aims of practice, the student's consciousness were led to the learning by the teacher. Students also evaluated by themselves the effectiveness of this approach. As a result, We recognized that students could increase their consciousness significantly. The meeting for integration of learning was effective for the students to recognize their learnings. | |||||
資源タイプ(コンテンツの種類) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0385-1982 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10402438 |